diumenge, 9 de novembre del 2008

Cmap tools



Cmap tools, és una eina educativa que la podem trobar a internet. Amb aquesta eina, podem crear mapes conceptuals.

Quan ho vam treballar a classe de Noves tecnologies, em vaig adonar que pot arribar a ser molt útil en els meus estudis, ja que tots els conceptes que hagi d'anar estudiant per quan arribi l'examen, els puc transformar com a gràfic per poder-m'ho aprendre millor. També vaig trobar-ho molt interessant, per quan hagi de fer de mestra, alhora de treballar amb els nens, pot ser una eina molt eficient per tal de presentar-los alguns conceptes importants.

Des del meu punt de vista, crec que és una eina que fa que l'ensenyament i l'aprenentatge esdevinguin més entretinguts i que doncs els nens hi parin més atenció que si simplement el professor ho esplica.

Un cop tenim creat un mapa conceptual, el que podem fer és ficarli diferents colors a cada concepte per tal de donar-li més importància a uns o a d'altres, arreclar les fletxes,... És a dir que podem personalitzar el nostre mapa de manera que l'entenguem millor i sigui més agradable a la vista. Un cop tot aixó fet, el que podem fer es guardar-lo amb diferents formats, és a dir en forma d'imatge, pàgina web, text,...